Det er kostnadsfritt å returnere et produkt i en servicesak. Husk imidlertid at gebyr for service, undersøkelse og frakt kan påløpe dersom feilen ikke faller inn under garanti eller reklamasjon. Dette kan f.eks være fysiske skader forårsaket av uhell/ulykke.
Reklamasjon og garanti
Har du vært uheldig å fått en vare med feil, hjelper vi deg. Du sender produktet inn kostnadsfritt, for undersøkelse. I noen tilfeller må produktet sendes til videre service.
Reklamasjonsretten iht. norsk lovverk gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år (forbrukerkjøpsloven § 27 ).
Hva koster det å sende tilbake et produkt?
Hvordan sender man tilbake en Komplett-PC for reparasjon?
Komplett-PC sendes direkte til vårt serviceverksted i Sandefjord. Vi har ofte mulighet til å feilsøke via telefon, og du er derfor hjertelig velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice for feilsøk og videre serviceregistrering.
Hvor lang tid tar en servicereparasjon?
Servicetiden kan variere etter type produkt og hvor omfattende den eventuelle feilen er. Som regel tar en service ca 14 dager fra serviceverksted har mottatt ditt produkt. Det kan derimot forekomme ventetid på visse reservedeler som vil kunne gjøre at det tar lengre tid.
For reparasjon av Komplett-PC tar det vanligvis 7-21 dager.
Hvem er det som reparerer mitt produkt?
Ulike verksteder er ansvarlige for ulike reparasjoner avhengig av produsent, produkt eller produktkategori. Dette er fordi verkstedet som hovedregel skal være autorisert. Du finner mer informasjon om hvor produktet sendes i forbindelse med opprettelsen av en returvare.