Prismatch*Prismatch*

Leveringsstatus

Informasjon om ordrestatus og produktstatus på dine bestillinger

Når du har lagt en bestilling på komplett.no vil denne dukke opp på din ordreside. Klikker du deg inn på en ordre, vil du få opp ulike statuser, med en markering på hvor langt vi har kommet i behandlingen av din bestilling. Hvilke statuser din ordre kan få avhenger også av valgt leveringsmetode.

Ordrestatus Forklaring
Ordre mottatt Din ordre er registrert hos oss
Behandler kreditt Din ordre blir manuelt kontrollert av oss, vanligvis fordi kjøpet er gjort på kreditt der det i enkelte tilfeller stilles krav til ytterligere kontroll.
Behandles Vårt lager har begynt å plukke dine varer.
Har du bestilt Komplett-PC betyr det også at vi har begynt arbeidet med å bygge denne.
Sendt / Sending på vei Din ordre er klar til sending, eller har allerede blitt sendt ut fra vårt lager
Klar til utlevering Din ordre kan nå hentes på utleveringsstedet
Levert Din ordre er registrert som ferdig levert
Uavhentet Ordren din har ikke blitt hentet på utleveringssted innenfor fristen, og returneres til vårt lager

Viktig:

Om produktene du har bestilt er på lager, men ordren har fortsatt status mottatt eller under behandling, så skyldes dette typisk:

  • Du har bestilt varer med produksjonstid, f.eks. Komplett-PC, TV som skal kalibreres, mobiltelefon som skal ha påmontert skjermbeskytter, osv.
  • Du har bestilt flere varer hvorav en eller flere av dem ikke er på lager enda

 

Produktstatus

I tillegg til at din ordre har en leveringsstatus, vil du se oversikt over produktene du har kjøpt lenger ned på ordresiden. Disse har en fargekode som angir om produktet er på lager og reservert for deg, eller om det er på vei inn til vårt lager.

Produktstatus Forklaring
Grønn Produktet er på lager og reservert deg
Blå Produktet er bestillingsvare, og bestilles ved ordre. Vår innkjøper vil legge bestilling hos vår leverandør.
Gul Produktet er ikke på lager, og det er usikkerhet knyttet til dato vi forventer levering
Gul/grønn Produktet er ikke på lager, men vi har en bekreftet dato fra vår leverandør på når den vil være sendingsklar fra vårt lager
Rød Produktet er kansellert fra din ordre
Viktig:

I forbindelse med systemoppgradering har vi noe begrenset funksjonalitet på produktstatus nå en periode. For varer som enda ikke har ankommet vårt lager, står det ikke angitt en dato for når vi forventer å kunne sende deg produktet. I disse tilfellene anbefaler vi deg å klikke deg inn på det aktuelle produktet som ikke har Grønn status, slik at du kommer til produktets egen side. Her vil det fremgå hvilken dato vi forventer å få produktet inn på lager, og om datoen er bekreftet fra vår leverandør, eller om det er en usikker dato. Hvis denne datoen avviker fra den du så da du la bestillingen, kan det være at du får varen på en tidligere leveranse til oss, mens datoen som står på produktsiden gjelder for nye bestillinger. Dette fordi våre leverandører kan ha flere forsendelser på vei til oss. 

 

Fant du ikke det du lurte på?

Kontakt kundeservice, så hjelper vi deg!