Hvor kan jeg se om jeg har en aktiv Supportavtale / finne denne ordren?
På Min Side, under Ordreoversikt, finner du alle dine tidligere ordre hos Komplett.no. I søkefeltet «Søk i mine ordre» som ligger over ordreoversikten, kan du søke på ordet «supportavtale».
Avhengig av hvor lang supportavtale du har kjøpt, så ser du om denne fortsatt er aktiv. F.eks. har du kjøpt Supportavtale 36 måneder, så er den aktiv dersom det er mindre enn tre år siden du kjøpte denne.
Husk at supportavtalen gjelder et bestemt produkt du har kjøpt hos Komplett.no, og kan kun brukes for hjelp med dette produktet.
Hva gjør jeg hvis jeg trenger teknisk hjelp, men ikke har en aktiv Supportavtale?
- Dersom du ikke fikk bestilt supportavtale da du kjøpte et produkt hos Komplett.no, kan du se om vi tilbyr denne tjenesten for ditt produkt og kjøpe en supportavtale på denne siden.
- Dersom din supportavtale har utløpt kan du også kjøpe en ny og forlenget supportavtale på den samme siden.
- Vi tilbyr kun supportavtale på produkter kjøpt hos Komplett.no. Dersom du kjøper supportavtale løst må du kontakte vårt kundesenter i etterkant slik at vi kan knytte supportavtalen til riktig produkt, eventuelt kan du be vår servicetekniker om å gjøre dette dersom du skal benytte deg av tjenesten med en gang.
- Husk at vårt kundesenter også kan besvare enklere tekniske spørsmål, og har du tekniske problemer som du mistenker er dekket av garanti/reklamasjon, kan du selvsagt kontakte oss kostnadsfritt om dette.
Hvor finner jeg «Kode fra e-post» som trengs for å bruke supportavtalen?
Da du bestilte Supportavtale fra Komplett.no fikk du tilsendt en e-post som bekrefter kjøpet ditt. E-posten hadde tittel «Her er din kode knyttet til kjøp av Supportavtale». I denne e-posten finner du din unike kode, som oppgis når du ønsker å bli oppringt av en servicetekniker.
Du kan også legge inn ordrenummer for bestillingen din av Supportavtale (oftest samme ordrenummer som produktet du kjøpte supportavtale på).
Finner du verken koden din eller ordrenummer – fortvil ikke! Skriv inn noe vilkårlig i dette feltet i kontaktskjemaet, så hjelper vår servicetekniker deg med å verifisere at du har en aktiv supportavtale.
Hvilken informasjon og kundedata gir jeg dere tilgang til når jeg bruker Supportavtalen?
Du oppgir navn og telefonnummer for at vi skal kunne kontakte deg. Under samtalen styrer du hvilken øvrig informasjon du ønsker å gi vår servicetekniker tilgang til.
Ved behov for fjernhjelp (at vår servicetekniker tar over styringen av f.eks. din laptop), vil dette kreve ditt samtykke og aktive handling om å gi tilgang til å styre din maskin. Vår servicetekniker har ikke anledning til å gjøre dette uten av du bekrefter dette på din maskin. Serviceteknikeren vil da se det som du har på skjermen din. Du kan følge alle steg underveis, og trekke tilbake kontrollen over maskinen din når som helst. Vi bruker sikker programvare og våre serviceteknikere er ilagt full taushetsplikt. Du kan føle deg trygg på at vi håndterer dine kundedata på en trygg måte.
Mer informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger finner du her i vår Personvernerklæring.
Hva er «Fjernhjelp» og hvordan fungerer det?
Fjernhjelp brukes i de tilfeller der vår servicetekniker trenger tilgang til å ta over styring av f.eks. din laptop, for å se bedre hvilke problemer du opplever, og for å kunne hjelpe deg med å løse tekniske problemer fra avstand.
Fjernhjelp vil si at vår servicetekniker tar over styring av din maskin. Vi bruker sikker programvare for dette, og du kan føle deg trykk på at vi håndterer dine data på en profesjonell måte. Våre serviceteknikere er også ilagt full taushetsplikt.
Slik fungerer det:
- Vår servicetekniker ber deg gå inn på et verktøy på din maskin for fjernhjelp
- Vår servicetekniker oppgir en kode som du legger inn her. Denne skaper en sikker kobling mellom deg og din servicetekniker.
- Vår servicetekniker tar over styring av din maskin. Vi krever at du er til stede under hele problemløsingen, slik at du har full kontroll over hva vår servicetekniker ser og gjør.
- Du kan når som helst ta tilbake styringen over din maskin mens vi hjelper deg
- Når vår servicetekniker er ferdig med fjernhjelpen, vil denne sesjonen avsluttes fullstendig, og du har permanent kontroll over din maskin igjen. Komplett.no har da ingen tilgang til din maskin uten å eventuelt starte en ny fjernhjelp-sesjon sammen med deg.
Det er helt trygt å bruke fjernhjelp, og vår servicetekniker vil guide deg gjennom hele prosessen.
Hva om vi ikke løser problemet i samtalen og maskinen må sendes til et serviceverksted for reparasjon?
Dersom vår servicetekniker ikke kan løse problemene dine med fjernhjelp og produktet ditt må sendes til et serviceverksted, vil vi hjelpe deg med feilbeskrivelse og veilede deg i bestilling av service. Vi ordner fraktseddel til deg slik at du kan sende inn produktet.
Kan jeg betale for engangsbruk / «Drop-in» med deres serviceteknikere?
Dette er for øyeblikket ikke mulig, men dersom vi tilbyr Supportavtale for din type produkt anbefaler vi deg å vurdere kjøp av en ordinær Supportavtale, som kan kjøpes med 12, 24, eller 36 måneders varighet. Da vil du også kunne bruke denne tjenesten på et senere tidspunkt. Se veiledning for kjøp av Supportavtale lenger opp.
Kan jeg kjøpe Supportavtale hos Komplett.no til produkter jeg har kjøpt andre steder eller brukt?
Vi tilbyr for tiden kun Supportavtale på produkter kjøp hos Komplett.no. Har du kjøpt et produkt brukt, som opprinnelig er kjøpt hos Komplett.no, kan du kontakte vårt kundesenter, fremvise original kvittering, og kjøpe Supportavtale til produktet ditt dersom dette tilbys til denne typen produkt.
Koster det penger å få teknisk hjelp hos Komplett.no?
Vår prisvinnende kundeservice hjelper deg selvsagt med enklere tekniske spørsmål, og får du problemer med produkter du har kjøpt hos oss, kan du alltid kontakte vårt kundesenter for bistand og feilsøk. Alle feil som er dekket av garanti/reklamasjon får du også hjelp med å løse kostnadsfritt.
Supportavtale er en tilleggstjeneste utover ordinær kundeservice. Den gir tilgang til utvidete tjenester slik som f.eks. hjelp med installasjon og oppsett, råd og veiledning rundt bruk, vedlikehold og sikkerhet, og gir også tilgang til fjernhjelp der våre serviceteknikere kan gå grundigere til verks med å fikse tekniske problemer med din maskin fra avstand.